"Molta gent em diu si vull perdre pes, i no és així, simplement vull menjar saludable"
- Laura García Ortiz

- 23 may 2019
- 3 min de lectura
Actualizado: 24 may 2019
Entrevistem a Mertixell Cruz, una estudiant de psicologia de 20 anys que ens explica la seva experiència en el món del realfooding.
Quan fa que portes aquesta dieta? ha costat fet aquest canvi en la teva dieta? passar d’una alimentació amb força ultraprocessats a una alimentació que els evita. quins han estat els canvis més grans que has hagut de fer?
Aquest estiu farà dos anys que vaig començar a portar una alimentació realfooding, i la veritat és que no em va costar gaire canviar la meva dieta, bàsicament per dos motius: el primer perquè va ser gradual, no va ser d’un dia per l’altre deixar de menjar ultraprocessats. El segon motiu és que no va ser imposat per una tercera persona ni perquè jo volgués baixar de pes. Va ser bàsicament perquè arriba un moment que canvies el xip, vaig ser jo mateixa qui va voler fer aquest canvi. No em va suposar un problema, ara mateix no tornaria a menjar com ho feia, ni molt menys.
Els canvis més gran han estat deixar els dolços, tot això que de nens ens agradava moltíssim. Clar, quan tens una mica de consciència veus que aquests aliments no són bons.
Quin va ser el detonant que et va fer prendre aquesta decisió?
No va ser tant a nivell físic, va ser sobretot per dins perquè menjar d’una certa manera et perjudica en un futur. Bàsicament va ser a nivell de salut interna, una mica el colesterol i perquè no em passi factura d'aquí uns anys. També va ser el fet d’informar-me a partir de les xarxes socials.
Com definiries què és el realfooding?
El realfooding és un estil de vida que es basa en menjar aliments reals i evitar els ultraprocessats. Dins d’aquí hi ha alguns aliment que són processats saludables, però sempre s’intenta portar una alimentació saludable. Sempre s’ha de combinar amb exercici físic.
Acostumes a beure alcohol? quin tipus d’alcohol? això que beus, ho consideres begudes no realfood?
No acostumo a beure alcohol, la veritat. Quan en prenc, sobretot és en situacions socials, de festa. Si ho comparo amb els cubates que em prenia, abans em prenia tres o cuatre i ara, com a molt, dos. Llavors el tipus d’alcohol són begudes destilades, porten molt de sucre. Ara intento evitar les begudes alcohòliques amb més sucre.
Són begudes no realfood, no són saludables. Per mi la única beguda saludable és l’aigua, l’altre et diguin el que et diguin sempre porten edulcorants o coses així.
Creus que hi ha mal coneixement en confondre menjar sa amb seguir una dieta vegana o vegetariana?
Crec que es confón més el realfooding amb fer règim, que no pas amb una dieta vegana o vegetariana. Molta gent em diu si vull perdre pes, i no és així, simplement vull menjar saludable i punt. Molt gent creu que estàs a dieta, estàs menjant d’aquesta manera de forma puntual per perdre pes. No crec que es confongui tant amb la dieta vegana o vegetariana.
Que suposa per al teu dia a dia seguir aquest estil de vida?
En el meu dia a dia jo crec que el més complicat de portar aquest estil de vida és quan vas a menjar fora perquè, encara que cada vegada els restaurants van incorporant aliments més saludable, tot són ultraprocessats. Predomina més el menjar no saludable, perquè cadenes ràpides saludables hi ha molt poques, no saludables en tens mil.
Si en alguna ocasió t’has saltat la dieta, sota quin concepte ho has fet?
En les ocasions en que he tornat a menjar ultraprocessats han estat en aquelles situacions socials en les que estàs amb els teus amics prenent alguna cosa, o amb la teva familia. En dates especials, el teu aniversari o el d’alguna persona… Al nadal o l’estiu que surts més. Però sempre ho he fet sense sentir-me culpable després, perquè en el moment em ve de gust i sé que no tindré remordiments, que és el més important.
Creus que cada vegada més gent s’està adonant de lo perjudicial que és alimentar-se d’ultraprocessats?
Poc a poc, però la gent s’està adonant compte de que hi ha ultraprocessats i que no són bons per la salut. Saps el que passa? Aquest procés és més lent perquè hi ha molta gent que viu enganyada per falta d’informació. La gent cada vegada està evitant consumir aquests ultraprocessats, i les marques que venen aquests productes responen posant en els envasos que és saludable quan no ho és.



Comentarios